CXPA Finland ja Mobile Monday sopivat tapahtumayhteistyöstä

Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland ja mobiilialan asiantuntijoiden verkostoitumistapahtumia järjestävä Mobile Monday ovat sopineet yhteistyöstä, jolla ne pyrkivät tarjoamaan yhdessä yhä parempia sisältöjä osallistujille. Lisäksi CXPA Finland on sopinut yhteistyöstä valmennuksessa ja sertifiointitestauksessa.

Tavoitteena nyt sovitulla kumppanuudella on yhdistää osaamista ja panostaa yhteistyömalliin, jossa Mobile Mondayn kokemus yli 100 tapahtuman luomisesta ja toteuttamisesta Suomessa yhdistyy CXPA Finlandin asiakkuuskokemusten ammattilaisten osaamiseen ja verkostoihin. Yhteistyösopimus julkistettiin Customer Experience Day Finland 2014 –tapahtumassa tiistaina.

”Toivomme saavamme yhdessä tarjolle mahdollisimman hyviä tapahtumia, joita ihmiset kaipaavat, odottavat ja toivovat. Tämä työ oikeiden ihmisten tuomiseksi tapaamaan toisiaan on nyt arvokkaampaa kuin koskaan”, linjaa Mobile Monday Globalin toimitusjohtaja Jari Tammisto.

”Järjestöillämme on hyvin paljon yhteistä, ja hyödymme toistemme osaamisesta. Yhteistyö lisää aktiivisia osallistujia ja ajatustenvaihtoa. Näiden kansainvälisten verkostojen kautta saamme alojemme kärkiosaamista Suomeen ja tehokkaan väylän viedä suomalaista osaamista maailmalle”, jatkaa CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja.

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA:n) paikallisjärjestö Suomessa. Toimimme asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä. Tavoitteenamme on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään. Järjestämme teemaan liittyen säännöllisesti mielenkiintoisia tapahtumia ja yritysyhteistyötä. Toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin.

Mobile Monday on aktiivisesti jo 14 vuoden ajan houkutellut mobiilialan ammattilaiset kasvotusten yhteisten tilaisuuksien ääreen vaihtamaan ajatuksia yhteiseksi koetuista alan käänteistä ja tapahtumista. Suomesta lähtöisin oleva konsepti toimii jo lähes sadassa maassa. Se on ollut kaikille mobiilialalla toimiville ja siitä kiinnostuneille avoin yhteisö, jonka päämääränä on kerätä alan kehittäjät, päättäjät, tutkijat ja rahoittajat yhteen kuukausittaisten tapahtumien, kansainvälisten Summittien, verkkoyhteisön ja uutispalvelun kautta.

Asiakkuuskokemusten osaajille näyttötutkinto - Shirute ja Sovelto kumppaneiksi valmennukseen ja sertifiointitestaukseen

Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaiset voivat nyt suorittaa osaamisestaan näyttötutkinnon Suomessa. Certified Customer Experience Professional (CCXP) –tutkinnon suorittamalla ammattilainen voi todentaa työnantajille oman osaamisensa asiakkuuskokemusten johtamisen eri osa-alueilla. Alalla ei tähän mennessä ole ollut formaalia koulutusta tai kansainvälistä sertifiointijärjestelmää.

CXPA:n kumppaneina Suomessa toimivat Shirute ja Sovelto. Shirute vastaa sertifiointiin valmistavien valmennusten järjestämisestä ja Sovelto sertifiointitestauksesta.

"Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota mahdollisuuden suorittaa CCXP-sertifikaatin Soveltolla. Näen tärkeänä, että hankittu osaaminen todistetaan sertifioinnilla", iloitsee johtaja Michael Holm Soveltolta.

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää (http://www.cxday.org) vietettiin tänä vuonna toista kertaa. Juhlapäivänä halutaan tuoda esille yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen.

Lue lisää CCXP-tutkinnosta
Suomen paras asiakasteko 2014 -kunniamaininnan saajien perustelut toimitamme pyydettäessä erikseen.
Kaikki julkaisuvapaat esitykset ovat ladattavissa verkosta
Siirry CXPA Finlandin sivustolle
Tutustu CXPA-järjestöön

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja, CXPA Finland, puh. (050) 5700 190
Toimitusjohtaja Jari Tammisto, Mobile Monday, puh. (0400) 333 366
Johtaja Michael Holm, Sovelto, puh. (044) 509 0570

Hanki asiakaskokemuksen uudet rakennuspalikat

TosiLeikki_CX_Play_FB_video

Etsitkö keinoja nopeuttaa asiakasajattelua ja kehittää asiakaskohtaamisia? Nyt sinulla on ainutlaatuinen tilaisuus oppia Euroopan johtavan Lego(R) Serious Play(R) -fasilitaattorin päivän mittaisessa valmennuksessa, miten lisäät asiakasarvoa ja kehität organisaatiosi asiakaskokemuksia liiketoimintasi kasvattamiseksi. Lue lisää: www.tosileikki.fi.

CXPA Finland: TeliaSonera ensimmäisenä suomalaisyrityksenä asiakaskokemuksen johtamisessa visionääritasolle

TeliaSonera nousi ensimmäisenä yrityksenä Suomessa visionääritasolle asiakkuuskokemusten johtamisessa. Suomalaisyritykset ovat kokeneet asiakaskokemukseen tekemillään ponnisteluilla olleen vaikutusta tulokseen, ja ne panostavat kehittämiseen entistä enemmän, mikä käy ilmi CXPA Finlandin ja Shirute Oy:n tuoreesta selvityksestä, joka julkistettiin CXPA Finlandin kesäjuhlissa Helsingissä. TeliaSonera ja SOK veivät Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa 2016 -selvityksemme kärkisijat. Kolmannen sijan jakoivat Caruna, Elisa ja HUS-Kuvantaminen.