Asiakaskokemustoimisto Shirute vie pohjoismaista luovaa osaamista ja design-ajattelua maailmalle

Shirute kansainvälistyy viemällä luovaa osaamista maailmalle, tavoitteenaan nostaa Suomen kansainvälistä profiilia tälläkin saralla. Yritys neuvoo asiakaskokemusten johtamisessa ja kehittämisessä. Se on kehittänyt legojen avulla toteutettavan, luovan CX Play – TosiLeikki® -menetelmän, jonka avulla asiakaskohtaamisten parantaminen muuttuu helpommaksi, nopeammaksi ja syvällisemmäksi tekemiseksi yhdessä. Shirute on saanut rahoitusta kansainvälistymishankkeeseensa Business Finlandilta.

Hankkeen ytimessä ovat ihmiset ja paremmat asiakaskohtaamiset, joille on tarvetta ympäri maailmaa. TosiLeikki-valmennuksissa keskitytään luomaan parempia asiakaskohtaamisia palikka kerrallaan. Työskentelyssä käytetään hyväksi legoja täysin uudenlaisen luovan ajattelun mahdollistamiseksi.

Shiruten toimitusjohtaja ja sertifioitu LEGO® Serious Play® (LSP) -fasilitaattori Sirte Pihlaja on viime aikoina kutsuttu lukuisiin asiakaskokemuksen kärkitapahtumiin pitämään innostavia puheenvuoroja ja vetämään energisoivia ajatuspajoja legoilla. Euroopan lisäksi erityisesti Singaporessa asiakkaat ovat ottaneet menetelmän hyvin vastaan. Siellä pohjoismainen design-ajattelu on erityisen suosittua.

Pihlaja korostaa pohjoismaisen yhteistyön ja globaalin verkoston merkitystä uraauurtavassa hankkeessa. ”Yksi tärkeimmistä partnereistamme oman LSP-sovellutuksemme luomisessa asiakkuuskokemuksen kehittämiseen on IntHRFacen toimitusjohtaja Michael Buckle. Buckle on itse vetänyt yli 600 liiketoiminnan kehityksen workshopia legoilla. Olemme saaneet paljon inspiraatiota myös LSP-menetelmän alkuperäiseltä luojalta, Chief Academic Officer, Dr. Johan Roosilta Hult International Business Schoolista. On ollut iso apu hankkeemme onnistumiselle tuntea molemmat.”

Liiketoimintaakin voi uudistaa leikkimällä – tosissaan

LEGO® Serious Play® tarjoaa konkreettisemman ja käytännöllisemmän keinon paneutua erilaisiin liiketoiminnan ongelmiin ja kehityshankkeisiin, luovuuden ja leikin avulla. LEGO kehitti menetelmän ja siihen liittyvät materiaalit aikanaan omiin tarpeisiinsa strategiaansa uudistaessaan. Tämä Tanskasta lähtöisin oleva innovaatio toimii pohjana Shiruten ainutlaatuiselle toimintatavalle kehittää yritysten asiakkuuskokemusten johtamista legojen avulla.

”Valmennuksiimme osallistuneet ihmiset ympäri maailmaa ovat kaikki todenneet meille saman asian: tämän luovan menetelmän avulla saa enemmän aikaan. On mahtavaa nähdä, miten työelämässä jo pitkään toimineet aikuiset saavat itsestään aivan uuden vaihteen päälle lähtemällä leikkiin mukaan. He saavat ja antavat itsestään enemmän, ja tuloksia syntyy!”, Sirte Pihlaja iloitsee.

– – –

Shirute rakentaa LEGO® Serious Play® for CX -ajatuspajan 3.12. yhdessä co-working -tila Innovation House Finlandin kanssa. Tilaisuus on Side Event maailman johtavalle start-up-tapahtumalle SLUSH 2018:lle, joka järjestetään Messukeskuksessa samalla viikolla.

LEGO® Serious Play® for CX: Creating Better Business with Design Thinking -tapahtuma järjestetään Innovation House Finlandissa maanantaina 3.12. klo 13.30–16.30, osoitteessa Toinen Linja 14D (Kuntatalon pääsisäänkäynti), 00530 Helsinki. Tapahtumassa Sirte Pihlaja esittelee LEGO® Serious Play® -menetelmän ja fasilitoi lyhyen CX Play – TosiLeikki® -workshopin osallistujille. Myös Innovation House Finland esittelee toimintaansa ja tilojansa.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, Shirute, puh. (050) 5700 190

Shirute (shirute.fi) on Suomen ensimmäinen asiakkuuskokemusten johtamiseen keskittyvä suunnittelutoimisto. Customer Experience Path® on Shiruten omistama rekisteröity tavaramerkki. Olemme kansainvälisen CXPA-organisaation (Customer Experience Professionals Association) perustajajäsen.

TosiLeikki® – CX Play® on Shiruten kehittämä uusi luova ja ketterä tapa liiketoiminnan ja asiakaskokemusten kehittämiseen. Sen avulla saadaan syvennettyä keskusteluja, nopeutetaan suunnittelua ja tuotetaan parempia tuloksia. Taustalla on LEGO:n alunperin itselleen suunnittelema LEGO® Serious Play® -menetelmä ja materiaalit.

Toimitusjohtajamme Sirte Pihlaja kertoo TosiLeikki® – CX Play® -kehitysmallista sekä fasilitoi ajatuspajan osallistujille menetelmän avulla LEGO® Serious Play® for CX: Creating Better Business with Design Thinking -tilaisuudessa 3.12. Tapahtuma on SLUSH 2018:n Side Event. Myös Innovation House Finland esittäytyy tilaisuudessa.