Asiakaskokemustoimisto Shirute vie pohjoismaista luovaa osaamista ja design-ajattelua maailmalle

Shirute rakentaa LEGO® Serious Play® for CX -ajatuspajan 3.12. yhdessä Innovation House Finlandin kanssa. Tilaisuus on Side Event maailman johtavalle start-up-tapahtumalle SLUSH 2018:lle, joka järjestetään Messukeskuksessa samalla viikolla.

Liiketoimintaakin voi uudistaa leikkimällä - tosissaan

TosiLeikki-valmennuksissa keskitytään luomaan parempia asiakaskohtaamisia palikka kerrallaan. Nyt järjestettävä SLUSH 2018 Side Event antaa esimakua siitä, kuinka täysin uudenlaista ajattelua tämä menetelmä mahdollistaa.

Tapahtumassa esiteltävä LEGO® Serious Play® (LSP) tarjoaa konkreettisemman ja käytännöllisemmän keinon paneutua erilaisiin liiketoiminnan ongelmiin ja kehityshankkeisiin, luovuuden ja leikin avulla. LEGOkehitti menetelmän ja siihen liittyvät materiaalit aikanaan omiin tarpeisiinsa strategiaansa uudistaessaan. Tämä Tanskasta lähtöisin oleva innovaatio toimii pohjana Shiruten ainutlaatuiselle toimintatavalle kehittää yritysten asiakkuuskokemusten johtamista legojen avulla.

”Valmennuksiimme osallistuneet ihmiset ympäri maailmaa ovat kaikki todenneet meille saman asian: tällä luovalla menetelmällä saa enemmän aikaan. On mahtavaa nähdä, miten työelämässä jo pitkään toimineet aikuiset saavat itsestään aivan uuden vaihteen päälle lähtemällä leikkiin mukaan. He saavat ja antavat itsestään enemmän, ja tuloksia syntyy!”, Shiruten toimitusjohtaja ja sertifioitu LEGO® Serious Play® -fasilitaattori Sirte Pihlaja iloitsee.

Shirute kansainvälistyy viemällä luovaa osaamista maailmalle

Shirute haluaa viedä suomalaista luovaa osaamista ja asiakaskokemusten johtamisen kyvykkyyksiä maailmalle ja nostaa samalla Suomen kansainvälistä profiilia tälläkin saralla. Yritys on saanut rahoitusta kansainvälistymishankkeeseensa Business Finlandilta.

Hankkeen ytimessä ovat ihmiset ja paremmat asiakaskohtaamiset, joille on tarvetta ympäri maailmaa. Sirte Pihlaja onkin viime aikoina kutsuttu lukuisiin asiakaskokemuksen kärkitapahtumiin pitämään innostavia puheenvuoroja ja vetämään energisoivia ajatuspajoja legoilla. Euroopan lisäksi erityisesti Singaporessa asiakkaat ovat ottaneet menetelmän hyvin vastaan. Siellä pohjoismainen design-ajattelu on erityisen suosittua.

Pihlaja korostaa pohjoismaisen yhteistyön merkitystä uraa uurtavassa hankkeessa. ”Asiaamme uskovat myös taustalla olevan LSP-menetelmän alkuperäinen luoja, Chief Academic Officer, Dr. Johan Roos Hult International Business Schoolista sekä yli 600 liiketoiminnan kehityksen workshopia legoilla vetänyt partnerimme, IntHRFacen toimitusjohtaja Michael Buckle. He ovat olleet suurena apuna luodessamme omaa sovellutustamme LSP:stä asiakaskokemuksien kehittämiseen.”

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, Shirute, puh. (050) 5700 190

Shirute (shirute.fi) on Suomen ensimmäinen asiakkuuskokemusten johtamiseen keskittyvä suunnittelutoimisto. Customer Experience Path® on Shiruten omistama rekisteröity tavaramerkki. Olemme kansainvälisen CXPA-organisaation (Customer Experience Professionals Association) perustajajäsen.

TosiLeikki® – CX Play® on Shiruten kehittämä uusi luova ja ketterä tapa liiketoiminnan ja asiakaskokemusten kehittämiseen. Sen avulla saadaan syvennettyä keskusteluja, nopeutetaan suunnittelua ja tuotetaan parempia tuloksia. Taustalla on LEGO:n alunperin itselleen suunnittelema LEGO® Serious Play® -menetelmä ja materiaalit.

Toimitusjohtajamme Sirte Pihlaja kertoo TosiLeikki® - CX Play® -kehitysmallista sekä fasilitoi ajatuspajan osallistujille menetelmän avulla LEGO® Serious Play® for CX: Creating Better Business with Design Thinking -tilaisuudessa 3.12. Tapahtuma on SLUSH 2018:n Side Event. Myös Innovation House Finland esittäytyy tilaisuudessa.

Veikkaus ja Tieto ensi kertaa asiakaskokemusjohtajien kärkikolmikkoon

Asiakkuuskokemuksen johtamiseen aiempina vuosina tehtyjen investointien vaikutukset näkyvät nyt myös jo konkreettisina bisneslukuina. Yli kahdeksan kymmenestä kokee, että panostukset ovat kannattaneet ja kertoo aktiviteeteilla olleen positiivinen vaikutus myös yrityksen tulokseen kuluneen vuoden aikana, käy ilmi CXPA Finlandin ja Shirute Oy:n tuoreesta Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa 2018 -selvityksestä, joka julkistettiin CXPA Finlandin tapahtumassa Helsingissä 23.8. Kokonaispisteissä Telia oli ykkönen. Veikkaus toisena ja kolmanneksi nousi Tieto.