CXPA:n kansainvälinen asiantuntijaraati palkitsi Sirte Pihlajan CX-elämäntyöstä ensimmäisenä europpalaisena

highlight_news_cxpa_extra_mile_sirte_pihlaja_700x

CXPA:n kansainvälinen organisaatio jakoi tänä vuonna Extra Mile -tunnustuspalkinnot asiakkuuskokemusosaamisen edistämisestä kahdelle eurooppalaiselle alan vaikuttajalle. Palkinnon elämäntyöstään Customer Experience Managementin (CX/CEM) puolesta saivat  legendaarinen brittiläisasiantuntija Ian Golding ja oma intohimoinen toiminnanjohtajamme, Sirte Pihlaja. Palkinto jaettiin eurooppalaiselle ensimmäistä kertaa.

"Tämä on hieno tunnustus, joka kuuluu koko suomalaiselle asiakkuuskokemusten ammattilaisten yhteisölle, siis teille kaikille! Euroopassa ihmetellään, miten juuri Suomessa on niin paljon kiinnostusta ja pöhinää aiheesta... Mutta tämä on vasta hyvä alku. Aidon asiakasymmärryksen kriittisyyteen ja asiakaskokemusten merkitykseen yritysten ja yhteisöjen toiminnassa ollaan vasta heräämässä. Suunta on oikea, nyt pitää mennä vaan täysillä eteenpäin! Mitä pienet edellä, sitä isot perässä...", Sirte Pihlaja kiittää CXPA Finlandin tiimiläisiä ja kaikkia suomalaisia verkoston tapahtumiin osallistuvia ammattilaisia.

Tunnustuksen merkittävyydestä kertoo se, että CXPA toimii tällä hetkellä kaikkiaan 70 maassa ja sillä on runsaat 4 000 henkilöjäsentä sekä 70 yritysjäsentä, joiden palveluksessa olevat kymmenet tuhannet ihmiset kuuluvat kaikki organisaationsa kautta järjestöön. Periaatteessa se siis vastaa asiakaskokemusalan Oscareita.

Ensimmäisessä koko Euroopan tasoisessa CXPA European Insight Exchangessa Lontoossa oli mukana osallistujia UK:n lisäksi mm. Espanjasta, Hollannista, Irlannista, Italiasta, Kanadasta, Kreikasta, Ranskasta, Tsekeistä ja Yhdysvalloista.

Suomalaiset olivat tapahtumassa myös muuten hyvin edustettuina, sillä keynote-puheenvuorosta vastasi VP Brand, Marketing and Customer Loyalty, Johanna Jäkälä Finnairilta. Hänen aiheenaan oli "Building Brand Experiences through Data Driven Service Design". Tapahtuman järjestelytoimikuntaan kuulunut Sirte Pihlaja sai tunnustusta myös yhtenä ensimmäisistä CCXP-sertifikaatin suorittaneista jäsenistä maailmalla.

Tämä uutinen on uudelleenjulkaistu yhteistyössä CXPA Finlandin kanssa. Alunperin uutinen on julkaistu osoitteessa:

Kuva: Mikko Marjakangas

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, Shirute, puh. (050) 5700 190

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA:n) paikallisjärjestö Suomessa. Toimimme asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä. Tavoitteenamme on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään. Järjestämme teemaan liittyen säännöllisesti mielenkiintoisia tapahtumia ja yritysyhteistyötä. Toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin.

Customer Experience Professionals Association (CXPA.org) on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon kattojärjestö kaikille asiakkuuskokemusten johtamisesta ja kehittämisestä kiinnostuneille. Kyseessä on suomalaislähtöistä Mobile Mondayta vastaava yhteisö, jonka toiminta on vajaassa kolmessa vuodessa levinnyt laajalti eri puolille maailmaa. Tällä hetkellä sillä on henkliöjäseniä yli 4 000 kpl 70 eri maassa, eniten Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa. CXPA:n perustajat ovat Bruce Temkin, entinen Forresterin Customer Experience –osaamisalueen johtaja sekä Jeanne Bliss, asiakkuuskokemusten johtamisen veteraanikonsultti. Toiminnasta paikallistasolla vastaavat CXPA:n aktiiviset jäsenet.

Shirute on Suomen ensimmäinen asiakkuuskokemusten johtamiseen keskittyvä suunnittelutoimisto. Customer Experience Path® on Shiruten omistama rekisteröity tavaramerkki. Olemme kansainvälisen CXPA-organisaation (Customer Experience Professionals Association) perustajajäsen.

Hanki asiakaskokemuksen uudet rakennuspalikat

TosiLeikki_CX_Play_FB_video

Etsitkö keinoja nopeuttaa asiakasajattelua ja kehittää asiakaskohtaamisia? Nyt sinulla on ainutlaatuinen tilaisuus oppia Euroopan johtavan Lego(R) Serious Play(R) -fasilitaattorin päivän mittaisessa valmennuksessa, miten lisäät asiakasarvoa ja kehität organisaatiosi asiakaskokemuksia liiketoimintasi kasvattamiseksi. Lue lisää: www.tosileikki.fi.

CXPA Finland: TeliaSonera ensimmäisenä suomalaisyrityksenä asiakaskokemuksen johtamisessa visionääritasolle

TeliaSonera nousi ensimmäisenä yrityksenä Suomessa visionääritasolle asiakkuuskokemusten johtamisessa. Suomalaisyritykset ovat kokeneet asiakaskokemukseen tekemillään ponnisteluilla olleen vaikutusta tulokseen, ja ne panostavat kehittämiseen entistä enemmän, mikä käy ilmi CXPA Finlandin ja Shirute Oy:n tuoreesta selvityksestä, joka julkistettiin CXPA Finlandin kesäjuhlissa Helsingissä. TeliaSonera ja SOK veivät Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa 2016 -selvityksemme kärkisijat. Kolmannen sijan jakoivat Caruna, Elisa ja HUS-Kuvantaminen.